Известие

Collapse
No announcement yet.

Въпрос за подгрева - JTD

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Първоначално публикувано от Kuku Покажи съобщение
    Добре де, моя ЕГР също е изхвърлен, обаче колата ми с триста зора и много ръчкане подминава 70 градуса в топло августовско време
    Термостат?
    Земи си 159-ка....90 градуса постоянно и нема лабаво.

    ---------- Post added at 01:02 ---------- Previous post was at 01:01 ----------

    Я кажете са за тоя подгрев,от скоро съм на дизеляк и грам не съм в час.
    Alfa Romeo 159 2,4 Jtdm Q-tronic
    Citroen C2 1,6 Sensodrive

    Alfa Romeo 156 GTA Selespeed - EX
    Alfa Romeo 159 SW 2,4 Jtdm Q-tronic - EX
    Alfa Romeo 156 2,0 TS Selespeed - EX

    ....расоф ат, дърта кранта без зоб не пука!

    Comment


    • #32
      Първоначално публикувано от kaio156 Покажи съобщение
      Земи си 159-ка....90 градуса постоянно и нема лабаво.

      ---------- Post added at 01:02 ---------- Previous post was at 01:01 ----------

      Я кажете са за тоя подгрев,от скоро съм на дизеляк и грам не съм в час.
      Kaто,като застудеее пак ще си говорим...............
      Fiat Idea 05" 1.9 Mjet N tuning
      Lancia Ypsilon 00" 1.2 Elefantino blu
      Piaggio Liberty 05" 50cc 2T

      Alfa 33 1.7 16v SW-ex,Alfa 145 1.6 Boxer-ex,Alfa 146 TI-ex,Alfa 159 1.9 JTDm SW-ex

      Comment


      • #33
        Първоначално публикувано от Mury Покажи съобщение
        Kaто,като застудеее пак ще си говорим...............
        ....абе знам,че е така..нали по-долу питам да ми се разясни.
        Alfa Romeo 159 2,4 Jtdm Q-tronic
        Citroen C2 1,6 Sensodrive

        Alfa Romeo 156 GTA Selespeed - EX
        Alfa Romeo 159 SW 2,4 Jtdm Q-tronic - EX
        Alfa Romeo 156 2,0 TS Selespeed - EX

        ....расоф ат, дърта кранта без зоб не пука!

        Comment


        • #34
          Първоначално публикувано от kaio156 Покажи съобщение
          ....абе знам,че е така..нали по-долу питам да ми се разясни.
          На 159-та сравнено със с по-старите ЖТД-а е направена по-добре охладителната система,и стопля доста по бързо,отлепя бързо стрелката има парно,но вече след това е тегаво загряването.Иначе допълнителния подгрев може да се направи на всяка кола от човек разбиращ поне малко от жици...................
          Fiat Idea 05" 1.9 Mjet N tuning
          Lancia Ypsilon 00" 1.2 Elefantino blu
          Piaggio Liberty 05" 50cc 2T

          Alfa 33 1.7 16v SW-ex,Alfa 145 1.6 Boxer-ex,Alfa 146 TI-ex,Alfa 159 1.9 JTDm SW-ex

          Comment


          • #35
            Първоначално публикувано от kaio156 Покажи съобщение
            ....абе знам,че е така..нали по-долу питам да ми се разясни.
            Накратко - електрически нагреватели с мощност 600 вата са разположени в малкия кръг и греят течността за да загрее по-бързо.


            159 1.8 MPI
            166 2.0 TS (ex)

            Comment


            • #36
              Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
              Накратко - електрически нагреватели с мощност 600 вата са разположени в малкия кръг и греят течността за да загрее по-бързо.
              именно и сметни едни 600 вата само те колко бърза ще сгреят малкия кръг който е около 2,5 литра, после прибави и самия мотор после прибави и от самото товарене на мотора щото това си е голяма консумация и нещата се нареждат доста добре да не кажа че става 1:1 с бензинова кола!
              156 2.4JTD 136+ PS

              Comment


              • #37
                Първоначално публикувано от Jivko7777 Покажи съобщение
                именно и сметни едни 600 вата само те колко бърза ще сгреят малкия кръг който е около 2,5 литра, после прибави и самия мотор после прибави и от самото товарене на мотора щото това си е голяма консумация и нещата се нареждат доста добре да не кажа че става 1:1 с бензинова кола!
                Бате сам знаеш,че с няма как да стане 1:1 с бензинова кола,Ипсилона му трябва около километър,за да пчоне да духа парното топло
                Fiat Idea 05" 1.9 Mjet N tuning
                Lancia Ypsilon 00" 1.2 Elefantino blu
                Piaggio Liberty 05" 50cc 2T

                Alfa 33 1.7 16v SW-ex,Alfa 145 1.6 Boxer-ex,Alfa 146 TI-ex,Alfa 159 1.9 JTDm SW-ex

                Comment


                • #38
                  Моята също има подгрев.На третата минута почва да духа топло.И за около 7-8км.заковава на 90гр.
                  145 1.4ТС 97г.EX,156sw2.4jtd 20V 2005 EX,
                  159sw 2.2jts ti 07г. EX,147 1.9jtdm 8V 07г.EX
                  159 1.9jtdm 05г.

                  Comment


                  • #39
                    Кайо, аз за зимата си имам бензиново Пунто - както каза и Мъри, около километър му трябва да задуха топло при -10 навън

                    Живко, прав се оказа - след по-продължително каране стрелката подминава средната черта (70 градуса) и спира. Явно всичко си е наред.
                    sigpic

                    Comment


                    • #40
                      Първоначално публикувано от Kuku Покажи съобщение
                      Кайо, аз за зимата си имам бензиново Пунто - както каза и Мъри, около километър му трябва да задуха топло при -10 навън

                      Живко, прав се оказа - след по-продължително каране стрелката подминава средната черта (70 градуса) и спира. Явно всичко си е наред.
                      ама тая средната е 80гр, както и следващата след 90 е 100
                      156 2.4JTD 136+ PS

                      Comment


                      • #41
                        Първоначално публикувано от Митко145 Покажи съобщение
                        Моята също има подгрев.На третата минута почва да духа топло.И за около 7-8км.заковава на 90гр.
                        Нали се сещшате,че има огромно значение как се изминават тези 7-8 км.,дали караш само на 5-а предавка,дали висиш в задръстванията,или караш 2-а 3-а...............

                        159-та зимата от пазара Кр.село до светофара на Гешов и България вече е отлепила стрелката и духа топло
                        Fiat Idea 05" 1.9 Mjet N tuning
                        Lancia Ypsilon 00" 1.2 Elefantino blu
                        Piaggio Liberty 05" 50cc 2T

                        Alfa 33 1.7 16v SW-ex,Alfa 145 1.6 Boxer-ex,Alfa 146 TI-ex,Alfa 159 1.9 JTDm SW-ex

                        Comment


                        • #42
                          Оооооо, аз мислех, че като е между 50 и 90, значи трябва да е 70
                          Ясно, грешката е вярна!
                          sigpic

                          Comment


                          • #43
                            Стефан беше слагал такова на Либра 2.4, ама с ръчно управление.

                            Инак да се реализира система която да го управлява автоматично на теория не е толкова трудно, информация за работещ двигател и алтернатор се взема от напрежението в системата, външна температура (може и без нея - ще работи постоянно ако има достатъчно напрежение в системата и студен антифриз) с термодатчик пред радиаторите, а тази на антифриза от термостата.

                            На практика обаче със схемотехниката съм се разделил преди 15 години, та нямам идея има ли елементите, дали да се направи с релета или тиристори + релета в силовата част, както и с колко реално ще се ускори загряването в реални зимни условия (от 3 градуса та до -23 поне) от тези 600/800 вата (при Ланча варианта е с 4 подргревни свещи).
                            Welcome to the real world

                            Алфа Ромео 156 2.4 JTD (01г.); Алфа Ромео 146 1.9 TD (98г.); Лада 21051 - Бивша.

                            Comment


                            • #44
                              Това е самоделка, която предстои да бъде тествана в реални условия:




                              Не отчита околната температура, но не е трудно да се направи.
                              Пуска нагряването когато напрежението достигне 13,2V, което е критерий за работещ алтернатор и изключва нагревателите при достигане на зададена температура.
                              Схемата управлява външните релета, като сумарният ток през бобините е до 4А.

                              Някой ако се интересува, мога да постна и схемата.


                              159 1.8 MPI
                              166 2.0 TS (ex)

                              Comment


                              • #45
                                Снимай го и от другата страна и дай схема
                                Welcome to the real world

                                Алфа Ромео 156 2.4 JTD (01г.); Алфа Ромео 146 1.9 TD (98г.); Лада 21051 - Бивша.

                                Comment

                                Working...
                                X